EUCHARYSTIA - MSZA ŚWIĘTA
OWOCE EUCHARYSTII
- POKARM DLA DUSZY (Komunia i Słowo Boże)
- OCHRONA PRZED GRZECHEM
- RELACJA: BÓG - CZŁOWIEK
- ZJEDNOCZENIE Z JEZUSEM
- PRZEMIANA W JEZUSA
- WEJŚCIE W ŚCISŁĄ RELACJĘ Z TRÓJCĄ PRZENAJŚWIĘTSZĄ
- POGŁĘBIA WIĘŹ Z BRAĆMI - BUDUJE WSPÓLNOTĘ: KOŚCIÓŁ
- ZJEDNOCZENIE CHRZEŚCIJAN
- SZKOŁA MIŁOŚCI
- WŁĄCZA NAS W OFIARĘ CHRYSTUSA
- UCZY MIŁOŚCI - CZYNI MIŁOSIERDZIE
- GWARANTUJE OWOCNOŚĆ APOSTOLSKĄ
- PRZYNOSI UZDROWIENIE DUSZY I CIAŁA
- NAWRÓCENIE
- UCZY POSTAWY DZIĘKCZYNIENIA I UWIELBIENIA
- JEST ZADATKIEM ŻYCIA WIECZNEGO
EUCHARYSTIA TO MAŁA PARUZJA* CHRYSTUSA
* 1. (gr. „obecność, przyjście, pojawienie się”) Oficjalna wizytacja dokonywana przez naczelnika lub przywódcę. W najdawniejszych dokumentach chrześcijańskich (1 Tes 4, 15; 1 Kor 15, 23) przez wyraz „paruzja” rozumiano powrót Chrystusa w chwale pod koniec dziejów, żeby sądzić świat (Mt 24, 29-31; 25, 31-46). Będzie to „dzień Pana” (1 Kor 1, 8), kiedy to Chrystus „drugi raz się ukaże” (Hbr 9, 28); na to Jego pojawienie się chrześcijanie oczekują cierpliwie (Jk 5, 7-8; 2 P 1, 16; 3, 4. 12; 1 J 2, 28). Synoptycy łączą oczekiwanie na koniec świata z zachętą do czuwania (Mt 24, 36-25, 13; Mk 13, 1-37; Łk 21, 5-36). W Ewangelii św. Jana jest mowa o zmartwychwstaniu, które nastąpi „w dniu ostatecznym” (J 6, 39-40, 44, 54; 11, 24). W rozmaitych wyznaniach wiary spotykamy sformułowania, że Chrystus przyjdzie w chwale sądzić żywych i umarłych (zob. DH 6, 10, 13-17, 19, 30, 40-42, 76, 125, 150; ND 2-7, 9-10, 12). Chrześcijaństwo wschodnie bardziej niż zachodnie kładzie nacisk na zbiorowy charakter tego przyszłego dopełnienia, kiedy Bóg będzie „wszystkim we wszystkich” (1 Kor 15, 28). Niektórzy teologowie współcześni wolą nie mówić o „drugim” przyjściu Chrystusa, ponieważ paruzja jest tylko ostatecznym następstwem pierwszego Jego przyjścia przez wcielenie. Za Karlem Rahnerem (1904-1984) możemy powiedzieć, że to raczej świat przyjdzie do Boga podczas paruzji niż Chrystus do świata. Zob. eschatologia, niebo, piekło, sąd ostateczny, zmartwychwstanie Chrystusa.
2. w NT - dzień powtórnego przyjścia Chrystusa Pana na ziemię; Dzień Pana, Pański - w ST jest to dzień lub czas, kiedy Bóg dla dobra swojego ludu wkroczy w jego dzieje, lub dzień Sądu Ostatecznego; dzień jego ostatecznego zwycięstwa nad mocami ciemności. A także niedziela.
W jaki sposób mamy uczestniczyć we Mszy Świętej
Owoce Eucharystii
Jak Chrystus ustanowił Eucharystię
Pierwsze Msze św. - jak wyglądały?
Ta sama od 2000 lat, a jednak...
Modlitwa o uzdrowienie do odmawiania po Mszy świętej
Niezwykła historia wielkiego święta (Boże Ciało)
O Eucharystii w Katechizmie Kościoła Katolickiego
Czytając encyklikę o Eucharystii
św. Tarsycjusz - oddał życie w obronie Jezusa Eucharystycznego
UCZESTNICTWO WE MSZY ŚWIĘTEJ. Kiedy?
MAM BYĆ/JESTEM UCZNIEM CHRYSTUSA!
W Nowym Testamencie 262 razy pojawia się słowo uczeń, które określa jego istotę. Uczniem jest ten, kto stara się być jak jego mistrz, przyjmując jego kryteria wartości, sposoby działania oraz misję, czyli ten, który "jest jak jego mistrz", zaś jego celem jest dojść do tego, by być jak jego mistrz, to znaczy stać się mistrzem, który uczy innych żyć.
Bardziej niż za pomocą słów, Jezus nauczał przykładem, dlatego też powiedział: Uczcie się ode mnie (Mt 11, 29) i Jeżeli będziecie trwać w nauce mojej, będziecie prawdziwie moimi uczniami (J 8, 31). [CAŁOŚĆ]
A, PÓŹNIEJ - JEGO ŚWIADKIEM.
Copyright 2019-03-19; v. 01- 2000 r.. Wzorem Jezus - katecheza - Mirosław Ciepłucha. e-mail
Wszystkie prawa zastrzeżone. Skorzystasz - podaj źródło.
Wykorzystałem materiały, nawet, sprzed kilkudziesięciu lat, dlatego brakuje np. autorów itp; jest Twój tekst/praca, przyślij info - zostanie dodane.
WWW ARCHIWALNE