Szkolenia pielęgniarek |
|
Przykłady innej tematyki warsztatowej:
1. Budowanie zaufania do personelu medycznego. 2. Zadowolony pacjent – psychologiczny standard obsługi pacjenta. 3. Kształtowanie zachowań empatycznych - okazywanie wsparcia i zrozumienia pacjentowi
i jego rodzinie - pomoc w porządkowaniu oraz nazywaniu uczuć.
4. Warsztat kształtujący empatię i samokontrolę u pielęgniarek.
5. Jak
kształtować relacje pacjent – pielęgniarka? 6. Komunikacja interpersonalna w praktyce
z elementami neurolingwistyki. |
1. „Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i asertywności, czyli umiejętne porozumiewanie się oraz wyznaczanie granic w relacjach: pielęgniarka – pacjent i pielęgniarka – lekarz.”
Szkolenie składa się z dwóch bloków tematycznych: komunikacji międzyludzkiej i asertywności. Ma na celu rozwój: umiejętności komunikowania się w sferze werbalnej i niewerbalnej, umiejętności słuchania i przekazywania klarownych informacji, rozpoznawania własnych postaw wobec ludzi, wydawania spójnych sugestywnych komunikatów, rozwinięcie w uczestnikach postawy asertywnej potrzebnej w kontaktach na gruncie zawodowym. Uczestnicy poznają nowoczesne techniki oddziaływania na otoczenie.
Po ukończeniu warsztatów uczestnik będzie: - efektywniej porozumiewać się ze współpracownikami i pacjentami, - skuteczniej wykonywać swoje obowiązki, - nauczy się świadomie kształtować swój wizerunek oraz wykorzystywać postawę asertywną w kontaktach interpersonalnych,
-
posiadał umiejętność wyrażania opinii, - rozwinie umiejętność radzenia sobie w sytuacjach napięć, stresów, sytuacjach konfliktowych.
Program szkolenia:
I. Komunikacja międzyludzka 1. Mowa ciała – czyli jak pracować ciałem (postawa, gesty, mimika, odległość, autosugestia, emisja głosu, ruch, wizualizacja. 2. Słowa – słownictwo i mowa trafiająca do wielu zmysłów.
- Spójność informacji werbalnych i niewerbalnych – przekonania,
wartości i tożsamość.
-
Podstawowe umiejętności komunikacyjne: parafraza, budowanie informacji
zwrotnych.
- Komunikat JA.
-
Zasady umiejętnego słuchania.
- Budowanie relacji z pacjentem. - Błędy i przeszkody w komunikacji interpersonalnej.
II. Asertywność
-
Identyfikacja obszarów wpływu. - Moja własna mapa asertywności - autodiagnoza - Asertywne wyrażanie opinii i ocen. - Stanowcze wyrażanie odmowy i prośby. - Stawianie granic. - Obrona przed krytyką. - Funkcjonowanie w sytuacji konfliktu.
-
Asertywność w miejscu pracy. - Radzenie sobie z postawą roszczeniową i agresją w komunikacji.
Czas trwania 16 godzin dydaktycznych. |