Szkolenia pielęgniarek |
|
Przykłady innej tematyki warsztatowej:
1. Budowanie zaufania do personelu medycznego. 2. Zadowolony pacjent – psychologiczny standard obsługi pacjenta. 3. Kształtowanie zachowań empatycznych - okazywanie wsparcia i zrozumienia pacjentowi
i jego rodzinie - pomoc w porządkowaniu oraz nazywaniu uczuć.
4. Warsztat kształtujący empatię i samokontrolę u pielęgniarek.
5. Jak
kształtować relacje pacjent – pielęgniarka? 6. Komunikacja interpersonalna w praktyce
z elementami neurolingwistyki. |
5.
„Komunikacja z pacjentem”
Cele szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących doskonalić umiejętności
komunikacyjne pod kontem specjalizacji czy pracy zawodowej. Pozwoli ono
na pogłębienie wiedzy z zakresu komunikacji w aspekcie pracy z
pacjentem. Składa się z dwóch bloków tematycznych: ogólne zagadnienia
dotyczące komunikacji oraz praktyczne aspekty komunikacji z pacjentem.
Program szkolenia koncentruje się na zagadnieniach:
1. Komunikacja interpersonalna:
· bariery komunikacyjne i barierołamacze – ukazanie przyczyn trudności w
zawodowych i osobistych relacjach międzyludzkich
· precyzowanie komunikatów – sposoby zmiany błędnych komunikatów,
parafraza, komunikaty ja, pytania otwarte i zamknięte, aktywne słuchanie
· komunikacja empatyczna – czyli rozmowa z pacjentem i jego rodziną
2. Komunikacja praktyczna w pracy z pacjentem:
· pacjenci nowotworowi – studia przypadków* · pacjent dziecko – studia przypadków* · pacjent psychiatryczny – studia przypadków* · pacjent terminalny - studia przypadków* * opcjonalnie w zależności od kierunku
Czas trwania: 3 godziny dydaktyczne |