Szkolenia pielęgniarek

1. „Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i asertywności, czyli umiejętne porozumiewanie się oraz wyznaczanie granic w relacjach: pielęgniarka – pacjent i pielęgniarka – lekarz.”
 

2.
„Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych”
 
3. „Radzenie sobie ze stresem oraz profilaktyka zespołu wypalenia”
 
4. Wzmacnianie poczucia wartości personelu medycznego”
 
5. „Komunikacja z pacjentem”

 

 

 

Przykłady innej tematyki warsztatowej:

 

1.  Budowanie zaufania do personelu medycznego.

2.  Zadowolony pacjent – psychologiczny standard obsługi pacjenta.

3.  Kształtowanie zachowań empatycznych - okazywanie wsparcia i zrozumienia pacjentowi

i jego rodzinie - pomoc w porządkowaniu oraz nazywaniu uczuć.

4.  Warsztat kształtujący empatię i samokontrolę u pielęgniarek.

5.  Jak kształtować relacje pacjent – pielęgniarka?

6.  Komunikacja interpersonalna w praktyce

z elementami neurolingwistyki.

2.   „Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych”

 

Celem warsztatu jest nie tylko zdobycie wiedzy na temat konfliktów, ich rodzajów, sposobów i strategii ich rozwiązywania, ale również wykształcenie umiejętności kontrolowania emocji w sytuacji zadaniowej (rozwiązywania konfliktu), a następnie ich rozładowywania w sposób akceptowany społecznie. Warsztat uczy jak rozpoznawać sytuacje konfliktowe, jak się przygotować do nich i w jaki sposób rozwiązać konflikty interpersonalne.

 

Program szkolenia:

 

1.  Konflikt i jego rodzaje.

2.  Pozytywne i negatywne skutki konfliktów.

3.  Sposoby rozładowywania napięć. Kształtowanie umiejętności opanowywania i minimalizowania lęków, napięć i zachowań agresywnych.

4.  Empatia - zrozumieć uczucia i potrzeby drugiego człowieka.

5.  Sposoby rozwiązywania konfliktów.

6.  Strategie i techniki kreatywnego rozwiązywania konfliktów.
       • Zmiana pozycji percepcyjnej – JA, ON, SPOJRZENIE Z GALERII.
       • Skuteczne techniki asertywne.
       • Komunikacja rozwiązująca konflikt – sztuka dopasowania i prowadzenia, skuteczne techniki asertywne, język perswazji.

7.  Negocjacje, mediacje, facylitacje.

8. Kształtowanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych umożliwiających budowanie i podtrzymywanie otwartych, bliskich i satysfakcjonujących kontaktów z innymi ludźmi.

 

 

Czas trwania szkolenia 10 godzin dydaktycznych

|<<