Szkolenia pielęgniarek

1. „Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i asertywności, czyli umiejętne porozumiewanie się oraz wyznaczanie granic w relacjach: pielęgniarka – pacjent i pielęgniarka – lekarz.”
 

2. „Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych”
 
3. „Radzenie sobie ze stresem oraz profilaktyka zespołu wypalenia”
 
4. „Wzmacnianie poczucia wartości personelu medycznego”
 
5. „Komunikacja z pacjentem”

 

 

 

Przykłady innej tematyki warsztatowej:

 

1.  Budowanie zaufania do personelu medycznego.

2.  Zadowolony pacjent – psychologiczny standard obsługi pacjenta.

3.  Kształtowanie zachowań empatycznych - okazywanie wsparcia i zrozumienia pacjentowi

i jego rodzinie - pomoc w porządkowaniu oraz nazywaniu uczuć.

4.  Warsztat kształtujący empatię i samokontrolę u pielęgniarek.

5.  Jak kształtować relacje pacjent – pielęgniarka?

6.  Komunikacja interpersonalna w praktyce

z elementami neurolingwistyki.

4.   „Wzmacnianie poczucia wartości personelu medycznego”

 

Celem warsztatu jest dokonanie własnej autoanalizy uczestników, poznanie swoich mocnych stron oraz możliwości wykorzystania ich w kierunku poprawy jakości życia i pracy. Uczestnicy uczą się pozytywnego nastawienia do siebie i życia, zdobywają wiedzę o uczuciach, granicach psychologicznych, decyzjach, kształtują umiejętności osiągania celów. Dodatkowym efektem warsztatu jest wzrost poczucia wartości uczestników, stymulowanie ich rozwoju osobistego oraz rozbudzanie zainteresowań.

 

Program szkolenia:

 

1.  Autoanaliza – mocne strony osobowości, jak je wzmacniać i wykorzystywać. Na czym może opierać się pewność siebie?

2.  Niepowtarzalność, przynależność i władza jako elementy poczucia wartości.

3.  Badanie stylu myślenia – optymizm, pesymizm.

4.  Emocje - nabycie przez pielęgniarki wiedzy o uczuciach - jak je rozpoznawać, wyrażać w bezpieczny i akceptowany społecznie sposób, jak je kontrolować oraz jak konstruktywnie radzić sobie z przykrymi emocjami,

5.  Granice psychologiczne - czym są jaką, pełnią rolę, dlaczego ważne jest ich posiadanie, jak wiążą się z przemocą, agresją lub uległością i brakiem umiejętności odmawiania.

6.  Wybory i decyzje – świadome i odpowiedzialne decydowanie o swoich losach, pracy, karierze zawodowej.

7.  Cele i wartości życiowe - budowanie placów na przyszłość.

8.  Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów dnia codziennego, trudności osobistych i zawodowych.

 

 

Czas trwania warsztatu 10 godzin dydaktycznych

|<<