SprzetPostaciedodatkigalaktykasesjeLinki

 
 
Korriban: Świątynia Sithów

     Wejście do świątyni znajduje się 3km od Dreshdae. Sama świątynia wykuta jest w skale na końcu jednego z kanionów. Zbudowana została około 25000 lat temu. Nie wiadomo jednak przez kogo - pewne jest natomiast, że już po tym jak pierwszych 4 Sithów zostało pogrzebanych nieopodal w katakumbach. Świątynia uważana jest za Minor Dark Side Site (Will DC 10 dla Jedi i 15 dla force-sensitive albo -4 skills, -2 Def, brak możliwości użycia FP).

Plan świątyni:

Opis: (Zagospodarowanie 6 lat ANH)

  1. Pusta kwatera (np dla BG),
  2. Kwatera Yuthury Ban,
  3. Kwatera Kela Algwynna (Sith Apprentiece),
  4. Kwatera Lashowe (Sith Apprentiece),
  5. Kwatera Shaardan (Sith Apprentiece),
  6. Kwatera Mekela (Sith Apprentiece),
  7. Kwatera Dustila Onasila (Sith Apprentiece),
  8. Główna hala - zazwyczaj przebywa tutaj sporo ludzi i near-human , tutaj najczęściej przyjmowani są ewentualni goście, tutaj Uthar przeprowadza wszystkie oficjalne rozmowy.
  9. Wejście,
  10. Kwatera Uthara,
  11. Sala przesłuchań - znajduje się tutaj klatka z aparaturą do przesłuchań - jeśli trzeba z kogoś wydobyć jakiekolwiek informacje, po co pytać?
  12. Sala tortur - tutaj trzymani są więźniowie, od których Sithowie nie chcą nic wiedzieć. Jest tu kilka klatek oraz ring, na których Sithowie ćwiczą swoje zdolności na ofiarach z ograniczonymi wartościami bojowymi,
  13. Sala ćwiczeń - tutaj adepci praktukują różne aspekty używania mocy pod czujnym okiem instruktorów, jest tu również arena sparingowa.
  14. Wyjście do Alei Ciemnych Lordów.

Valley Of The Dark Lords

    Tutaj w katakumbach spoczywa czterech największych lordów Sith, uważani są za pierwszych Sithów. Zginęli walcząc między sobą o władzę.Każdy z nich znajduje się w oddzielnym grobowcu. Sama dolina położona jest w kanionie z płasko rzeźbionymi ścianami, lasem kolumn i przede wszystkim monumetalnymi pomnikami wyrzeźbionymi ze szczytów okolicznych gór, symbolizujących niższość wszystkich wobec Sithów. Właœciwe grobowce w katakumbach to jedne z najsilniejszych w galaktyce miejsc Ciemnej Strony (Extreme Site - Will DC 30 dla Jedi i 35 dla force-sensitive, albo -8 skill cheq, -6 Defence, cannot use FP). Poza właœciwym grobowcem, katakumby to major Dark Side Site.

Opis:

  1. Wyjście z akademii,
  2. Wąwóz straceńców
  3. Jaskinia
  4. Tutaj prowadzone są badania archeologiczne,
  5. Tutaj prowadzone są badania archeologiczne,
  6. Grobowiec Ajunta Pall,
  7. Tutaj prowadzone są badania archeologiczne,
  8. Grobowiec Tulaka Hord,
  9. Grobowiec Marko Ragnosa,
  10. Grobowiec Naga Sadow.

 Grobowiec Ajunta Pall

    Do grobowca wchodzimy długim korytarzem, który pod niewielkim kątem nachyla się cały czas w dół. Po około 250 metrach dochodzimy do rozgałęzienia. Powinniśmy iść w lewo (mało kto wie, że Ajunta był leworęczny), gdyż w prawo to pułapka - korytarz kończy się drzwiani i przy jakiejkolwiek próbie ich otworzenia uwalnia głazy zablokowane pod sufitem. Można się jednak zorientować, gdyż, sporo tu ciał (raczej szkieletów) przygniecionych głazami.
    Droga w lewo również nie należy do najprostszych, po około 50 metrach dochodzimy do przepaści, ponad którą przerzucone są 2 mosty. Na jednym z nich stoi 5 rzeźb i nie sposób się między nimi prześlizgnąć (Spot 25 -to nie rzeźby, tylko droidy bojowe...), drugi most blokują zwały gruzu, który można usunąć za pomocą ładunku wybuchowego (demolitions 15), lub za pomocą mocy, co zajmie dużo więcej czasu. Dalej nikt nie dotarł od 8000 lat - po wejściu na most, niestety uruchomi się fotokomórka i droidy bojowe będą atakować kogokolwiek na moście - nie będą jednak robić nic innego niż strzelać. Krótka charakterystyka:

Guardian Droid: Init +1, Def: 14, WP: 20, Shield 30, DR 5, Atk: +13/+7 (ranged, blaster 3D6).

    Dalej już dochodzimy do grobowca właściwego. W sarkofagu stojącym po środku sali leży Ajunta Pall.Przy jego boku znajduje się jego miecz Sithów- bardzo finezyjne ostrze (mastercrafted +3). Niestety duch Ajunty wciążpilnuje resztek swojego ciała i nie pozwoli zabrać miecza.... chyba że BG jakoś go przekonają. Ajunta ma 25000 lat, więc miał sporo czasu żeby przemyśleć wszystko i doszedł do zaskakujących jak na Sitha wniosków: filozofia Sith jest błędna i wiedzie do autodestrukcji. BG może się więc udać przekonać Ajuntę do odkupienia swoich win a może nawet do podarowania im jego ostrza. (charakterystyki Ajunta Pall jak Sith Lord Spirit w Darkside Sourcebook str 129).

Grobowiec Tulaka Hord

    Do grobowca tego zwabiony został Jorak Uln przez swojego ucznia i tu wpadł w pułapkę Tulaka - stał się niewolnikiem jego ducha. Siły życiowe Joraka zostały związane z grobowcem, podobnie jak duch może być związany z miejscem. Tym sposobem bez potrzeby konfrontacji ze swoim mistrzem (którą wtedy z pewnością by przegrał) Uthar pozbył się swojego mistrza. Jorak stał się nieśmiertelny (mimo materialnej formy) nie mógł jednak opóścić grobowca. Jego głównym zajęciem jest znęcanie się nad odkrywcami lub młodymi Sithami pragnšcymi zwiedzić grobowiec Tulaka. W tym celu zastawił pułapkę w korytarzu przed samym grobowcem - korytarz o długości 20m w ciągu 1 rundy zapełniony zostaje trucizną w postaci lotnej (wchłanianą przez skórę, DC 20 - Paralysys, secondary effect 2d6 DEX,CON). Następnie wszystkie ofiary zaciąga do grobowca i mocuje to metalowych płyt a następnie znęca się nad nimi. W przypadku Sithów zadaje im różne pytania, lubi też przeprowadzać konkursy grupowe. W przypadku złej odpowiedzi na pytanie ofiara zostaje rażona Force Lightningiem. Nikt dotąd nie wyszedł z tego grobowca cało.

Grobowiec Marco Ragnosa

    Grobowiec ten jest bardzo prosty w budowie- stanowi go jeden tunel o długości około 350m i właściwy grobowiec na samym końcu. Niestety miejsce to od dawna okupowane jest przez droida - zabójcę, który podczas eksploracji tych grobowców miał go pilnować, jednak pod wpływem Ciemnej strony jak i długiego czasu oczekiwania na swojego pana (któy zginął ekplorując inny grobowiec) doznał poważnego uszkodzenia oprogramowania i "zwariował". Droid ma swojš siedzibę w głównym grobowcu i nie wpuszcza doń nikogo. Jego sensory uległy poważnemu uszkodzeniu, w skutek czego droid nie widzi, ale za to ma "nadwrażliwy" słuch. Droid nie będzie atakował nikogo, chyba że ten będzie chałasował, co dla droida stanowi zwykłe chodzenie po grobowcu.Ktoś zachowujący się cicho nie zwróci uwagi droida. Charakterysyka droida jak w Revised Core Rulebook str. 375 E522Series.W grobowcu obok ciał Marco Ragnosa znajdujš się bransolety Sithów - potęzny artefakt wspomagajšcy ciemnych Jedi (+3 do wszystkich skilów z ciemnej strony).
    Zanim jednak dotrzemy do grobowca właściwego w korytarzu czeka nas jeszcze 20 droidów bojowych strzegšcych go oraz min przeciw - piechotnich rozmieszczonych co 50m korytarza (Spot 25 albo 4d6 obrażeń, promień 5m). Charakterysyka jak w Revised Core Rulebook str. 340 mid-level battle droid.

Grobowiec Naga Sadow

    Grobowiec ten jest najbardziej rozbudowany, jako że jego właściciel był najpotężniejszy z tej czwórki. W czasach Nowej Republiki ten grobowiec jest zamknięty przez Uthara i nikt nie jest do niego wpuszczany.
    Za drzwiami wejściowymi znajduje się korytarz, około 200m długi, lekko wznoszący się. Dochodzimy do okrągłej sali, z której odchodzą 3 korytarze.
    Wybierając korytarz w lewo zejdziemy w dół przejściem około 200m długim i trafimy do sporej kwadratowej komnaty, w której na końcu znajduje się dźwignia otwierająca grobowiec właściwy. Do dźwigni tej nikt dotąd się nie dostał, gdyż dostęu do niej bronią dwie bestie, które zostały tu postawione, kto wie czy nie przez samego Sadow. Zostały stworzone przez Ceimną Stronę, aby strzec tego grobowca.

Baxrat: Large Dark Side Beast, Init +2 (+2 Dex); Def 18 (+1 Dex, +7 Natural); Spd 20m ; VP/WP 80/28 DR 10; Atk +18/13 melee (2D6+9, claws), +12 melee (D8+3, gore), SQ Darkvision 60m, Breath weapon, Mind Blast. SV Fort +8, Ref +8, Will +10; SZ L; FP: 1; DSPs: 20; Rep: -; Str 22, Dex 14, Con 28, Int 10, Wis 11, Cha 2. Chalange Code: E
Skills: Intimidate +9, Jump +11, Listen +12, Spot +13, Survival +10.
Feats: Improved Bantha Rush, Improved Disarm, Improved Trip, Iron Will, Power Attack.
Special Abilities:
Breath Weapon: 10m long cone of cold for 3d8 damage (Ref SV 20 half), after it uses, must wait for d4 rounds.
Mind Blast: mind-numbling blast of dark side energy (affects even dark-side users), extending in 10m radius. Anyone caught in it must make Will Save DC 15 or is stunned for 3d4 rounds.


    Korytarz w lewo prowadzi prosto do grobowca Naga Sadow, który jest zablokowany kamiennymi wrotami o grubości 2m (nie do przecięcia nawet mieczem świetlnym), które można odblokować z komnaty opisanej wcześniej. W grobowcu (Extreme Dark Side site!) znajduje się również posąg Naga Sadow, pod którym znajduje się jego miecz- silnie otoczony Ciemną stroną miecz Sithów (+3 mastercrafted, additional +2d8 Dmg to all light-side entities).
    Korytarz na wprost prowadzi do komnaty, w której niegdyś znajdowała się Mapa Gwiezdna, artefakt niegdyś zabrany stšd przez Dartha Revana. Aby dostać się do tej sali należy poradzić sobie jakoś z 20m odcinkiem korytarza zalanym kwasem (jak Concentrated Acid Damage str. 291 Revised Core Rulebook). Obecnie sala jest pusta, znajduje się w niej jedynie stary miecz świetlny należący niegdyś do nieznanego rycerza Jedi.