PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA - PSO

 

Załącznik nr 1

 

OŚWIADCZENIE WOLI rodziców/opiekunów prawnych* dziecka W SPRAWIE UCZĘSZCZANIA ICH DZIECKA NA LEKCJE RELIGII RZYMSKO-KATOLICKIEJ

 

 

 

Łódź, dnia ............................................

                   (miejscowość, data)

…...................................................................................................

   (imiona i nazwiska rodziców/opiekunów prawnych dziecka)

 

…..........................................................................

(adres rodziców/opiekunów prawnych dziecka)

Dyrektor

Szkolne Centrum Profilaktyczno-Wychowawcze.

„Centrum” im. Zyty Jarzębowskiej

ul. Gdańska 156

90-536 Łódź

 

OŚWIADCZENIE WOLI

rodziców/opiekunów prawnych* dziecka

W SPRAWIE UCZĘSZCZANIA ICH DZIECKA

NA LEKCJE RELIGII RZYMSKO-KATOLICKIEJ

 

 Na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. (Dz. U. Nr 36, poz. 155, z późn. zm.)1 wyrażam (-y) wolę uczestniczenia mojego/naszego*  syna/córki *

 

pozostającego (-cej) pod moją/naszą* opieką, uczeń/uczennica* klasy ............................, Szkolnego Centrum Profilaktyczno-Wychowawcze. „Centrum” im. Zyty Jarzębowskiej (imię i nazwisko dziecka)

 

……………………………………………………….. w lekcjach religii rzymsko-katolickiej2.

* Niepotrzebne skreślić.

 

 

 

 

 

Podstawa prawna

1. §1 ust. 2 w zw. z ust. 1 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz. U. Nr 36, poz. 155, z późn. zm.)

2. Oświadczenie woli rodziców/opiekunów jest składane jednorazowo na początku nauki w szkole i dotyczy całego okresu nauki w szkole zgodnie z Oświadczeniem Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski z dnia 11 września 2014 r.

3. Zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych z religii rzymsko-katolickiej w szkołach publicznych zostało zawarte w Dyrektorium Kościoła katolickiego w Polsce z 20 VI 2001 roku oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z  30 IV 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562, Dz. U. Nr 130, poz. 906, z 2008 r. Nr 3 poz. 9).

4. Zasady oceniania, rezygnacji i powrotu do uczestniczenia w religii określa w/w przepis od §7 do §9.

5. Rozporządzenie MEN oraz inne obowiązujące akty prawne nie nakładają obowiązku, aby religia musiała być na pierwszej lub ostatniej godzinie planu zajęć na dany dzień. Religia może być organizowana pomiędzy innymi zajęciami obowiązkowymi.

6. Uczestnictwo w religii jest dobrowolne,

7. Przypomina się, że jako Rodzice podczas własnego sakramentu małżeństwa oraz sakramentu chrztu dziecka składaliście przyrzeczenie o wychowaniu potomstwa w wierze katolickiej – podejmując decyzję o rezygnacji dziecka z uczestnictwa w religii powinni Państwo dogłębnie rozważyć tę decyzję w swoim sumieniu.

 

Z poważaniem,

 

 

       ……….................................................................................................

przyjęli do wiadomości                             (czytelny podpis/podpisy* rodziców/opiekunów prawnych dziecka)

  nauczyciel religii i wychowawca, data i podpis

 

 

ZAŁĄCZNIK DO POBRANIA

 

 

DOMOWA

MENU - spis treści

 

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANI- PSO

ZASADY OCENIANIA OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH Z RELIGII RZYMSKO-KATOLICKIEJ W SZKOŁACH

Załącznik nr 1. OŚWIADCZENIE WOLI rodziców/opiekunów prawnych dziecka W SPRAWIE UCZĘSZCZANIA ICH DZIECKA NA LEKCJE RELIGII RZYMSKO-KATOLICKIEJ

Załącznik nr 2. OŚWIADCZENIE WOLI W SPRAWIE UCZĘSZCZANIA NA LEKCJE RELIGII RZYMSKO-KATOLICKIEJ

Załącznik nr 3. INFORMACJA rodziców/opiekunów prawnych dziecka W SPRAWIE UCZĘSZCZANIA ICH DZIECKA NA LEKCJE RELIGII RZYMSKO-KATOLICKIEJ

Załącznik nr 4. INFORMACJA W SPRAWIE UCZĘSZCZANIA NA LEKCJE RELIGII RZYMSKO-KATOLICKIEJ

 

 

 

 

MAM BYĆ/JESTEM UCZNIEM CHRYSTUSA!

W Nowym Testamencie 262 razy pojawia się słowo uczeń, które określa jego istotę. Uczniem jest ten, kto stara się być jak jego mistrz, przyjmując jego kryteria wartości, sposoby działania oraz misję, czyli ten, który "jest jak jego mistrz", zaś jego celem jest dojść do tego, by być jak jego mistrz, to znaczy stać się mistrzem, który uczy innych żyć.

Bardziej niż za pomocą słów, Jezus nauczał przykładem, dlatego też powiedział: Uczcie się ode mnie (Mt 11, 29) i Jeżeli będziecie trwać w nauce mojej, będziecie prawdziwie moimi uczniami (J 8, 31). [CAŁOŚĆ]

A, PÓŹNIEJ - JEGO ŚWIADKIEM.

Copyright 2019-03-19; v. 01- 2000 r.. Wzorem Jezus - katecheza - Mirosław Ciepłucha.     e-mail

Wszystkie prawa zastrzeżone. Skorzystasz - podaj źródło.

Wykorzystałem materiały, nawet, sprzed kilkudziesięciu lat, dlatego brakuje np. autorów itp; jest Twój tekst/praca, przyślij info - zostanie dodane.

 

WWW ARCHIWALNE