Procopia
Type: Terrestrial;
Temperature: Temperate;
Atmosphere: Type I (breathable);
Gravity: standard;
Terrain: Island chains;
Length of Day: 27 standard hours;
Length of Year: 343 standard days;
Sapient Species: Humans;
Planet Function: Sector Capital;
Population: 480 milion.
Government: Great Council;
Tech level: Space;
Major Exports: None;
Major Imports:All;
Starports: 3 Imperial class.
Procopia
jest światem ciepłych oceanów i tysięcy malowniczych archipelagów.
Njwiększym (i jedynym prawdziwym) kontynentem jest Davia. Jest to
spory obszar lądu na połudiowym biegunie. Przez większość roku smagana
przez zimne wiatry i ciągle zalewana lawą wypływającą z licznych
aktywnych tam wulkanów nie jest atrakcyjnym miejscem dla istot żywych.
Dlatego największe aglomeracje usytuowano w strefie umiarkowanej
na licznych wyspach.
Polityka: Procopia jest stolicą sektora i była nią od czasu
kiedy Shey Tapani ustanowił na niej siedzibę swojego imperium. Jest
siedzibą Wysokiej Rady, Senau i innych ciał rządzocych sektora.
Imperialny moff posiada tutaj również swoją siedzibę, aczkowliek
najczęściej można go spotkać na Talaan albo Vincyth. Niewielki rząd
planety opiekuje się podstawowymi potrzebami jej obywateli (policja,
odsalanie wody, prąd), pozostałe jak wojsko, podatki ect. nadzorowane
są przez aktualnie panującą koalicję (Mecetti...)
Kultura: Życie podporządkowane jest polityce. Większość
przybywających tu gości jest po to, by złożyć komuś oficjalną wizytę
lub załatwić coś w jakimś urzędzie. Wszędzie pełno pałacy, starych
budynków administracyjnych, pomników i fontann. Od zawsze Procopia
była neutralnym gruntem - niedozwolone są tutaj wszelkie rozgrywki,
międzyklanowe i pojedynki. Podczas 4 letnich miesięcy Procopia staje
się również centrum towarzysko-rozrywkowym dla szlachty.
Ciekawe miejsca:

Większość materiałów na temat Sektora Tapani zostało
zaczerpniętych z dodatku <40215 Lords of Expanse, West End
Games>. |