Część teoretyczna plansza IV - Symbole
Symbole to podstawowe elementy z jakimi przyjdzie nam pracować we Flashu. Jeżeli wybierzemy z menu Insert/New Symbol lub wciśniemy Ctrl+F8 zobaczymy na ekranie okno wybory obiektów.
Symbole wędrują do biblioteki (Ctrl+l)o której więcej dowiecie się w lekcjach o panelach. W polu Name wpisujemy nazwę dla nowego obiektu, a następnie zaznaczamy obiekt, który chcemy utworzyć i klikamy na OK.
Właściwości obiektów:
Movie Clip - klip filmowy. Dobrze jest nauczyć się od razu robić wszystkie animacje w klipach, a następnie umieszczać je na głównej listwie czasowej przeciągając klipy z biblioteki na pole pracy. W klipach można robić wszystko to co na głównym polu pracy tzn. animować obiekty, dodawać nowe itp. Pomagają one w pracy gdyż pozwalają uporządkować poszczególne elementy filmu tak by wszytsko nie znajdowało się na głównej listwie czasowej. Klipami będziemy potem mogli sterować ze skryptów co jest ich dodatkową zaletą
Button -przycisk. Domyślnie po utworzeniu przycisku zobaczycie listwę czasową z jedną warstwą, w której znajdują się cztery klatki oznaczone odpowiednio Up, Over, Down i Hit. Klatka Up odpowiada za standardowy wygląd przycisku, w klatce Over znajduje się przycisk po najechaniu na niego myszką (pamiętając, że do klatek możemy wstawić także klipy, w polu Over może się znaleźć jakaś animacja). Klatka Down odpowiada za wygląd buttona podczas jego przyciśnięcia, a Hit zawiera obszar, który należy do danego przycisku (nie jest wyświetlany w animacji).
Graphic -statyczny obiekt graficzny. To zwykła grafika, zaimportowana lub stworzona bezpośrednio we Flashu.
Na symbol możemy także zamienić istniejący już obiekt, na przykład narysowany kształt czy zaimportowany rysunek. W tym celu wystarczy wybrać z menu Modify opcję Convert to Symbol (F8). Naszym oczom ukaże się podobne okienko w którym znajdują się identyczne opcje jak te opisane powyżej.
W następnych lekcjach dowiecie się czegoś o panelach w których znajduje się większość opcji dostępnych w programie.