Część teoretyczna plansza X - Ustawienia część VI
W taj części kursu zajmiemy się panelami z podmenu Development Panels. Wywołujemy je oczywiście z menu Window.
Z tego podmenu szerszego omówienia wymaga panel Actions. Choć będziecie mieli z nim do czynienia w trakcie nauki ActionScript już teraz warto wiedzieć do czego służy.
Tutaj tworzymy skrypty w języku ActionScript. Po prawej stronie jest widoczne puste pole w którym znajdą się nasze skrypty. Po lewej są widoczne dostępne akcje podzielone na kilka kategorii w którym znajdziemy szereg funkcji ułatwiających prace. Skrypty dodajemy poprzez dwukrotne kliknięcie na dane polecenie w lewym oknie, lub przeciągnięcie polecenia do praweg okna. Jeśli już mamy w prawym oknie polecenie, na dole dla ułatwienia pojawiaja się okienka w których możemy określać parametry naszych skryptów. W lewym dolnym oknie znajdziemy elementy do których możemy dodać skrypty.
W panelu Actions znajduje się jeszcze wiele przydatnych zaawansowanych opcji, które poznacie gdy już będziecie potrafili tworzyć proste animacje.
Inne ważne panele to:
- Panele Components i Components Inspector - pozwoli na korztsanie z komponentów. Przygotowanych specjalnie uniwersalnych elementów ja paski przewijania czy gotowe preloadery. Komponenty można także ładować z zewnątrz i tworzyć samodzielnie. Komponenty z reguły ułatwiają i przyspieszają pracę, ale wielu doświadczonych użytkowników Flasha woli wszystkie elementy wykonywać samodzielnie;
- Panel Output urouchamia się automatycznie podczas testowania filmu (Shift+Enter) i pokazuje ewentualne błędy w skryptach ActionScript;
- Panel History z podmenu Other Panels znają użytkownicy innych programów, np. Photoshopa. Jest niezwykle przydatny gdyż pozwala nam powrócić do praktycznie każdego etapu pracy a ilość elementów w oknie panelu history zależy wyłącznie od pojemności naszego dysku.
- W panelu Movie Explorer z podmenu Other Panels widoczne są wszystkie elementy naszej animacji są widoczne w postaci drzewka i możemy je dowolnie modyfikować.
- W panelu Common Libraries z podmenu Other Panels znajdziemy zestaw gotowych elementów do umieszczenia w naszej animacji. Zbiór zawiera takie elementy jak przyciski, grafiki, gotowe klipy filmowe, czy krótkie lekcje i wskazówki.
Tak oto dotrwaliście do końca części teoretycznej kursu. Nareszcie będziecie mogli przetestować zdobytą wiedzę w praktyce. Zapraszam do części praktycznej, która niewątpliwie jest dużo ciekawsza :)