Kampania na rzecz całkowitej eliminacji tortur będzie ogólnoświatową akcją Amnesty International, która jednocześnie rozpocznie się w dniach 20-22 października 2000 roku w ponad 60 krajach. Kampania będzie trwała rok. U progu XXI wieku tortury lub inne formy okrutnego, nieludzkiego i poniżającego traktowania są ciągle powszechnie stosowane w ponad połowie krajów świata.
Cele kampanii skupiają się wokół trzech zasadniczych zagadnień:
Zapobieganie torturom (prewencja) - działania mające na celu doprowadzenie do wstrzymania transferów broni, technologii, szkoleń i wyposażenia policji i sił bezpieczeństwa służących do wykonywania tortur - od stycznia 2001
Eliminacja
- tortur stosowanych wobec dzieci - od grudnia 2000
- tortur stosowanych wobec kobiet i dziewcząt - od marca 2001
- tortur stosowanych ze względu na orientację seksualną - maj/czerwiec 2001
- tortur o podłożu rasistowskim- od sierpnia 2001
Położenie kresu bezkarności tych, którzy są odpowiedzialni za stosowanie tortur - kwiecień 2001
Amnesty International będzie realizowała swoje cele poprzez nagłośnienie problemu tortur w mediach, dystrybucje publikacji, lobbying, współpracę z innymi organizacjami działającymi na rzecz praw człowieka, a także poprzez mobilizację zwykłych ludzi do zaprotestowania przeciwko stosowaniu tortur.
Amnesty International będzie realizowała swoje cele poprzez nagłośnienie problemu tortur w mediach, dystrybucje publikacji, lobbying, współpracę z innymi organizacjami działającymi na rzecz praw człowieka, a także poprzez mobilizację zwykłych ludzi do zaprotestowania przeciwko stosowaniu tortur.
Publikacja / wydarzenie |
Kwota |
Tłumaczenie i publikacja skrótu raportu na rzecz kampanii, tzw. briefing (offset, nakład 1000) |
6000,00 zł |
Publikacja "Focus" (wkładka do AI News) dot. kampanii (offset, A3 dwustronne, nakład 1000) |
1000,00 zł |
Publikacja pięciu ulotek (kolor, offset, 5 x A4 dwustronne, nakład 1000) |
5000,00 zł |
Organizacja konferencji prasowej ( w dniach 20-22 października 2000 ) |
2000,00 zł |
Organizacja "wydarzenia" (happeningu) w Łodzi podczas Walnego Zgromadzenia - oficjalny "launch" kampanii ( w dniach 20-22 października 2000 ) |
2000,00 zł |
RAZEM: |
16000,00 zł |