Paleta Tools
W najnowszej, ósmej edycji Macromedia Flash, niewielkie zmiany wprowadzono w palecie Tools. Nie będę po kolei omawiał wszystkich narzędzi, jednak zwrócę uwagę na te, które posiadają teraz dodatkowe opcje. I tak na przykład wybierzmy narzędzie Brush Tool.

Poniżej, w palecie Tools, sekcji Options, mamy do wyboru opcję Brush Mode.

Dostępne tryby to:
- Paint Normal: W tym trybie rysując pędzlem przykrywamy wszystko, co jest widoczne w danej klatce (jak wypełnienia, linie czy obramowania)
- Paint Fills: Rysując pędzlem przykrywamy wypełnienia oraz obszar roboczy (pozostawiając obramowanie czy linie)
- Paint Behind: Rysujemy "za" elementami wspomnianymi powyżej
- Paint Selection: Pozwala na rysowanie jedynie w obrębie zaznaczonych elementów
- Paint Inside: Przykrywamy tylko elementy wypełnienia (pod warunkiem, że zaczniesz malować wewnątrz wypełnienia)

Kolejną nowością jest opcja Object Drawing (J) oznaczona ikonką . W prostym rozumieniu pozwala w jednej klatce rysować obiekty, które mogą nachodzić na siebie bez żadnych "konsekwencji". Przy odznaczeniu tej opcji przechodzimy do standardowego trybu Merge Drawing, w którym jeden kształt stworzony na drugin a następnie usunięty powoduje "wycięcie" kształtu pierwszego. Wkrótce przekonasz się, że opcja ta może być pożyteczna przy tworzeniu wielu kształtów w jednej klatce a następnie rozdzielaniu ich do osobnych warstw po zaznaczeniu i wybraniu opcji Distribute to Layers.


Zajmijmy się teraz narzędziem Pencil.

Podobnie jak w przypadku pędzla, w opcji ołówka mamy teraz dodatkową ikonkę . Po kliknięciu otrzymujemy rozwijane menu z następującymi trybami:

Dostępne są tryby:
- Straighten: Bardzo przydatny tryb pozwalający osiągnąć proste linie przy rysowaniu "z ręki". W tym trybie drobne drgania naszej dłoni nie wpływają na stabilność kreski
- Smooth: Rysowane przez nas linie są w tym trybie automatycznie wygładzane
- Ink: To jak gdyby tryb "normalny" - linia rysowana przez nas jest dokładnym odwzorowaniem ruchów ręki
 |